Lightläsk vinner marknadsandelar 2018
2019-12-05 21:12:132010 hade sockerfri läsk en marknadsandel på 15.4% i Sverige. 2018 hade den andelen stigit till 34.8%. Samtidigt har den genomsnittliga konsumtionen för alla typer av läsk stigit från 60 till 70.9 liter per person. En förklaring till denna kraftiga ökning kan vara att energidrycker blir allt mer populära. Den totala konsumtionen av energidrycker steg under samma period från 19,5 miljoner liter till 72,7 miljoner liter.
Den totala konsumtionen av läsk har stigit men den som innehåller socker är kvar på ungefär samma nivå. Under 2018 och 2019 har flera nya fabrikat av sockerfria BCCA, energidrycker och läsk kommit ut så vi gissar på att trenden fortsätter och att lightläsk forstatt vinner marknadsandelar.
Källa
Nocco Skum Tomte och Skum Nisse är årets julsmaker
2020-10-20 10:00:00 NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, gör en favorit i repris och lanserar en begränsad upplaga av NOCCO Skum Tomte för fjär...Läs hela nyheten.
Aminopro byter namn till Probrands
2019-08-21 17:10:57 First Class Brands of Sweden byter namn på sitt varumärke AminoPro till Probrands. Detta för att bredda sin målgrupp ytterligare och möta den efterfrågan som kommer från den ”vanliga” konsumenten som letar efter hälsosammare snacks och nytt...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.